Op naar de Rotterdam Marathon.

Het is zover! Ik (Wouter) heb me ingeschreven voor een marathon. Al jaren roep ik ooit eens de 42.195 meter te willen lopen. Dit jaar moet het er eindelijk van gaan komen. Aanvankelijk had ik het idee om voor de marathon van Amsterdam op 18 oktober te gaan trainen, maar die in Rotterdam voor mij natuurlijk veel makkelijker. Nu de jubileumeditie van ‘De mooiste’, zoals ze hem zelf noemen, naar het najaar is verplaatst heb ik besloten daar voor te gaan.

Een marathon in het najaar geeft de mogelijkheid tot het trainen in de zomerperiode. Meestal is het dan lekkerder weer, en normaal gesproken is het de periode waarin het voetballen stil ligt. Een voorjaarsmarathon betekent trainen in de wintermaanden en (het begin) van de lente. De periode waarin volop gevoetbald wordt. Hoewel het voetballen geen naam meer mag hebben, is het toch lastig te combineren met (lange) duurlopen in het weekend. Maar, Corona gooit momenteel alles in de war, dus hoe de komende zomer eruit gaat zien weet niemand.



Het startbewijs is binnen!

Het startbewijs heb ik deze week via marktplaats van iemand over kunnen nemen. Via de officiele kanalen werd deelnemers de mogelijkheid geboden hun ticket over te zetten naar een ander, nu ze zelf niet meer kunnen of willen lopen in oktober. Dit ging erg gemakkelijk, en er kan niet mee gefraudeerd worden.

Het schoeisel.

Een paar weken geleden heb ik al nieuwe loopschoenen aangeschaft bij Runnersworld. Hoewel je het wel zou verwachten, gaf de loopanalyse daar geen rare afwijkingen aan de voeten. Een aantal neutrale modellen gepast, waarbij de Adidas Ultraboost en Nike Pegasus het best aanvoelden. Uiteindelijk gekozen voor de Adidas Ultraboost PB. Nu de inschrijving definitief is, zal ik op termijn nog een paar aanschaffen om te testen welke het beste aanvoelen tijdens de lange duurlopen. Tot nu toe bevallen de nieuwe schoenen prima.  

Heerlijk loopweer.

Deze week was het heerlijk loopweer. Gelukkig kunnen we nog wel een rondje (alleen) buiten lopen, dus maandag liep ik ongeveer 7,5 kilometer. Vrijdag al een kleine 9. De komende weken en maanden ga ik dit geleidelijk opbouwen. Korte duurlopen, intervallen, heuveltraining, lange duurlopen, het hele scala ga ik erbij halen. Het doel is om binnen de vier uur te finishen.



Krachttraining.

Uiteraard blijf ik ook aan krachttraining doen. Voorlopig is dat nog thuis. Hoewel het prima bevalt met weerstandsbanden en een kettlebell, kan ik hopelijk snel weer naar de sportschool. Maar uiteraard pas als het ‘veilig’ is, en Corona op de terugweg is. De komende tijd kun jij hier gaan lezen hoe de voorbereiding gaat. Ieder weekend zal ik (proberen) een update te plaatsen.

Zie ik jou op 25 oktober?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *