Op weg naar de halve!

Een zeer lichte verkoudheid hield me vorige week voor de zekerheid drie dagen binnen. Ziekteverschijnselen had ik niet en zodra de negatieve testuitslag bekend was heb ik er direct een flinke duurloop tegenaan gegooid. Iets minder kilometers dus vorige week. Afgelopen week heb ik dat meer dan goed gemaakt.

Op vakantie en een dichte sportschool

Maandag vertrokken we voor onze eerste familievakantie naar Overijssel. Onze vaste gym is nog steeds dicht, maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen workouts met weerstand worden gedaan. Die eerste middag werd dus nog goed benut met een korte sessie met het elastiek. Sauna na afloop, beentjes op de bank. Biertje in de hand.

We blijven gewoon door trainen

De volgende dag zou het ’s middags gaan regenen, dus in de ochtend stond mijn eerste training op de planning. Een blik op google gaf aan dat er een (klein) bos in de buurt van ons huisje moest zijn. Schoentjes aan en gaan. Af en toe een stuk onverhard. Tegen de regels in een aantal keer hetzelfde stukje gelopen, maar 13 kilometer verder met een gemiddeld tempo van 5’25 weer voldaan in het huisje.

Woensdag vrijwel identiek aan maandag. Donderdag training twee. Ook nu zou het ’s middags weer gaan regenen. In de ochtend reden we daarom naar de 12 kilometer verderop liggende Lemelerberg. In een uurtje wandelden we naar boven langs (uitgebloeide) heide, terug door het herfstbos.



Intervallen

Rianne reed met Abel naar het huisje. Ik deed de hardloopbroek aan en zette het op een lopen. 20 minuten inlopen. Het plan was 7 intervallen van een kilometer rond het gewenste halve marathontempo (5’00 per km) te lopen. Na elke interval 2 minuten wandelen. Interval 1 en twee zaten inderdaad rond de 5’00. Alles voelde prima, dus de kilometer erna een tandje harder. Wat volgt zijn 5 kilometers rond de 4’30. Een uitstekende training, beloond met een Kwaremont biertje en een goedgevulde borrelplank.

Vrijdag een reis/rustdag, zaterdagochtend hobbel ik naar het park. Hier doe ik een half uur lang pull ups, push ups en dips. Niet volgens een vast ritme, gewoon doorgaan. Het aantal herhalingen worden niet geteld. In totaal ben ik 50 minuten bezig.



Herstelloop

Zondag is het tijd voor de lange rustige duurloop / herstelloop. De regen maakt het nog wat lastig, toch ben ik tevreden na 15,5 kilometer stiefelen. Hartslag 140 resulteert in een gemiddelde van 5’39. Een pace die over 42 kilometer zou resulteren in een eindtijd onder de 4 uur. Vandaag voelde het gemakkelijk, maar ja, de marathon is bijna drie keer deze afstand.

Voor dit moment tevreden, maar genoeg werk aan de winkel de komende weken. Deze uitstekende trainingsweek pakken ze me in ieder geval niet meer af.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *