Sportweek #23

Na een paar weken lanterfanten van Rianne, werd het afgelopen week wel weer eens tijd om het sporten serieus op te pakken. De verkoudheid is jammer genoeg nog wel aanwezig, maar hier laten we ons niet door tegenhouden. Wouter had zoals altijd weer voldoende motivatie en heeft al zijn workouts, volgens planning, af kunnen strepen!

Home workout.

Zoals je vorige week al hebt kunnen lezen stond er een lesje Pilates op de planning. Allebei hadden we niet zoveel zin om naar de sportschool te gaan, dus besloten we op YouTube een mooie pilates workout op de zoeken. We vonden een workout van 20 minuutjes met verschillende oefeningen. Nadat we deze hadden afgerond sloten we onze workout af met de zonnegroet. We kwamen er al snel achter dat we allebei niet heel soepel zijn. Daarom oefent Wouter nu elke ochtend de zonnegroet. Rianne wil dit ook, maar die heeft elke dag iets mee moeite met uit bed komen, dus dat schiet er op dit moment nog bij in.

Tijd voor een nieuw sportschema.

We proberen na maximaal 10 weken te wisselen van sportschema. Altijd hetzelfde doen wordt zo saai, en daarnaast is het voor je lichaam ook goed om af en toe te veranderen. De basis blijft uiteraard altijd compound liften met erna ondersteunende oefeningen. De variatie zit hem vooral in het aantal herhalingen van de squat, bench press en deadlift, afgewisseld met andere assistance oefeningen als dips, face pulls en military presses.

Over ongeveer 7 weken stappen wij in het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland. Voor de komende weken heeft Wouter daarom een nieuw schema gemaakt, wat goed vol te houden moet zijn.

Afgelopen week hebben we hier de try out van gehad. De oefeningen zijn goed te doen en het lijkt allemaal in een uurtje haalbaar. De komende weken zullen voor Rianne vooral bestaan uit 2x upper body en 2x lower body, en daarnaast af en toe een kort hardlooprondje.

Wouter zal op maandag leg day houden en op dinsdag het gehele bovenlichaam trainen met bankdrukken en pull ups als zwaartepunt. Woensdag is voor de boodschappen en een chill avondje met wat rekken, strekken en foamrollen tijdens het netflixen. Donderdag pulldag met deadliften als belangrijkste oefening. Vrijdag pushdag met schuin bankdrukken als basis. Op donderdag zal er af en toe nog een voetbaltraining volgen, en op zaterdag een wedstrijd. Als we ons goed voelen, zal zondag vooral rustig gefietst worden met wat lichte krachtoefeningen om weer helemaal hersteld aan de nieuwe week te beginnen.

Winst.

Afgelopen donderdag zijn we naar het concert van John Mayer geweest en kon Wouter niet trainen. Ondanks dat mocht hij wel de hele wedstrijd spelen. Met een mooie winst van 4-2 kon de eerste driepunter van het seizoen worden genoteerd :).

Rianne heeft het van het weekend rustig aan gedaan op sport gebied. Zij had zaterdagavond een BBQ met leiders van kamp en bleef daar slapen. Wouter heeft zondag weer zijn sportieve kant getoond en is nog lekker een uurtje gaan sporten, afgesloten met een lekker saunaatje.

Komende week gaan we volle bak aan de gang met het nieuwe sportschema, hier lees je volgende week meer over.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *