Sportweek #11

We hebben er al weer 4 werkweken opzitten sinds we terug zijn uit Portugal, maar gelukkig begint de zomer nu ook in Nederland. Uiteraard zitten wij niet stil en werd er ook deze week weer bijna elke dag gesport. Verder vierden wij onze 5 jaar verkering en is Rianne officieel tot ‘fitgirl’ benoemd.

Terug uit Keulen .

Onze sportweek begon al op zondag. ’s Ochtends reden we weg uit Keulen. Vrijdagochtend was er voor het laatste gesport, dus vooral Wouter werd al enigszins onrustig. Je raad het al: Eénmaal thuis (ondanks het mooie weer) toch nog even de sportschool in voor een legday. De benen zijn de afgelopen weken vooral getraind met hardlopen en relatief lichte sessies in de gym. Het werd dus ook wel weer tijd voor spierpijn in die benen. Na een uurtje squatten, lungen, leg pressen en wat isolatie oefeningen nog wel even lekker samen in het park van het zonnetje (en een klein biertje) genoten.



Getting stronger.

Maandagochtend de bevestiging gekregen dat de workout van gisteren geslaagd was: Hallo spierpijn! Dit is natuurlijk geen bewaar om ‘s middags het bovenlichaam aan te pakken, terwijl het vandaag voor Rianne tijd is om de benen en billen te pijnigen. Wouter probeerde dinsdag wat spierpijn er uit te lopen, terwijl Rianne keihard probeert om sterker te worden in dat bovenlichaam. Zonder weerstandsband zelfstandig een pull up doen is waar we naar toe werken.



Woensdag is de spierpijn bij Wouter gelukkig grotendeels weg, waardoor er na een goede warming up een stevige sessie deadlifts op de rol stond. Rianne had nog steeds wat last van het hardlopen, maar besloot wel 5 km. te gaan wandelen. Hierna zorgde zij voor een overheerlijke maaltijd. Ook geen onbelangrijk onderdeel wanneer je een beetje fit wilt zijn. Cheaten mag zeker af en toe, maar 80 % van wat je eet en drinkt moet gewoon goed zijn. Heb je je voeding op orde, en sport je regelmatig, dan komen die resultaten vanzelf.

Regelmatig trainen.

Trainen is vooral consistent zijn. Zorg dat het een gewoonte wordt om te sporten. Rianne daarom weer op donderdag de benen en vrijddag het bovenlichaam. Wouter op dag 1 vooral duw oefeningen (borst, schouders, triceps) en op dag 2 trekoefeningen voor de rug en biceps. Vrijdag was direct een jubileumdag, want wij vierden onze 5 jaar verkering. Over iets meer dan twee maandjes trouwen we, dus dan begint de telling opnieuw.

Het weekend hebben we niet gesport, hoewel Wouter nog wel sjouwwerk heeft verricht bij het helpen met straten bij een bevriend stel. Rianne heeft nog wat voorbereidingen gedaan voor de bruiloft. Al ons goede werk van de laatste maanden is niet onopgemerkt gebleven. Althans, niet in onze eigen woonplaats, want deze website schaart Rianne al onder de Dordtse fitgirls (zelfs op vakantie).



Op naar meer!

Geniet van je (sport)week.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *