Sportweek #15

Het moment dat wij ‘JA’ gaan zeggen komt nu toch wel heel snel dichterbij. Was het eerst iets dat heel ver weg leek, inmiddels is het minder dan vijf weken. Zo goed als alles lijkt geregeld. Uiteraard moeten er nog wel wat dingen gedaan worden, maar we kunnen ons gewoon blijven focussen op dat wat echt belangrijk is: Fit zijn voor die grote dag! En daar hebben we deze week weer hard ons best voor gedaan.  

‘Je wordt te mager’

Misschien hebben we de laatste tijd wel te veel ons best gedaan, want woorden van deze strekking had Wouter waarschijnlijk al sinds groep 4 niet meer gehoord. Waar de weegschaal in januari na een aardige bulk 92 kg aangaf, is langzaamaan het gewicht omlaag gegaan. Iets minder eten, nog steeds heel veel krachttraining en de laatste weken hier en daar wat extra cardio. Met als resultaat 10 kilo minder. Zo fit mogelijk op de bruiloft was het doel, dus dat lijkt wel aardig te gaan lukken.

Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat mijn trouwpak straks te ruim zit. En je kunt je toekomstge vrouw maar beter tevreden houden. Daarom een extra schep havermout ’s ochtends. Af en toe een chocomel na de training. Een groter bord pasta ’s avonds en een enorme hoeveelheid kwark net voor we naar bed gaan. En zo af en toe een snickers is natuurlijk helemaal lekker.

Niet verder afvallen, maar ook zeker niet minder sporten. Want zoals je vorige week hebt gelezen was maandag een rustdag voordat we dinsdag weer mochten. Door de knieën en weer omhoog met die stang in je nek. Grote stappen met 2 gewichten in de hand. Veel gewicht, weinig herhalingen. En aan het einde van de training meer reps van isolatieoefeningen. Alles voor een heerlijke burn in die benen.

Tijd voor weer een loopje

Rianne heeft woensdag voor het eerst na de Wantijrun weer een stuk gelopen. Na die wedstrijd wel een pijnlijke achillespees, maar nu werd het wel weer tijd voor een paar kilometers. Helaas ook nu weer wat klachten. Hopelijk zijn het slechts wat opstartproblemen, en is er niet meer aan de hand. De schoenen zijn wel aan vervanging toe, maar deze week al wandelschoenen aangeschaft, dus nog even wachten. Ja, je leest het goed, wandelschoenen. Zeker in Nieuw Zeeland zijn we van plan (lange) wandelingen te gaan maken, waardoor goed schoeisel geen overbodige luxe is.

Donderdag moest er het één en ander geregeld worden, dus geen voetbal, maar nog wel een korte cardiosessie voor Wouter. Rianne was ’s middags wel in het krachthonk te vinden. Iets dat ze de volgende ochtend herhaalde. Die 80 kg deadlift ging weer soepel omhoog. Volgende week een nieuwe PR poging.

Tijd voor weekend!

Een moeder dochter uitje dit weekend voor Rianne. Vrijdag en zaterdag dus weer een gymbezoek en na afloop de sauna voor Wouter. Er is niet veel lekkerder dan een saunabezoek na een pittige training. Zondagmiddag was Rianne weer terug, waardoor we het weekend hebben afgesloten met een flinke wandeling door onze prachtige binnenstad.

Maak er weer een mooie (sport)week van!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *