Sportweek #27

De gym is altijd eerlijk. Als jij daar hard werkt (en de rest enigszins op orde hebt) zul je altijd resultaat zien. Vaak denk je dan aan zichtbare buikspieren of een stevige kont, maar vergeet vooral niet wat de sportschool mentaal voor jou kan doen.

Sporten omdat we willen.

In de loop der jaren zijn wij steeds meer gaan bewegen. Lag vroeger de focus vooral op conditioneel werk, tegenwoordig is het voornamelijk krachttraining met af en toe wat conditie. Gedurende die tijd hebben we ons lichaam leren kennen. Sommige veranderingen zijn zichtbaar, maar de mooiste veranderingen zijn niet zichtbaar. Je fit voelen, en het gevoel hebben dat je lichaam doet wat jij wil, daar doen we het voor.

We sporten niet omdat het moet, maar omdat we het willen. Het geeft een heerlijk gevoel om na een dag werken even een uurtje met niets anders bezig te zijn. Tijd voor jezelf en die gewichten. Allerlei geluksstoffen die vrij komen, waardoor je het werk af kunt sluiten en met een leeg hoofd aan de avond begint. Als er ’s ochtends vroeg wordt gesport, zorgt het ervoor dat we ons die hele werkdag fris en fruitig voelen.

Meer bewegen.

Vrijwel geruisloos zijn wij de laatste jaren (bijna) elke dag gaan bewegen. Het is inmiddels gewoonte geworden om in ieder geval 4 keer per week naar de sportschool te gaan. Hardlopen en af en toe een voetbaltraining of wedstrijd zorgen er voor dat wij de Nederlandse Norm Gezond Bewegen met gemak halen. Maar naast dat alles pakken we ook zoveel mogelijk de fiets, lopen we van en naar het station, en kunnen we op een zondag zomaar een flinke wandeling maken.

Hoe ging het deze week?

In tegenstelling tot vorige week, liep het deze week wel lekker in de gym. Grotendeels hebben we kunnen doen wat we wilden doen, enkel Rianne moest door drukte in de zaal wat improviseren. Wouter heeft weer een 5 kilometer loopje volbracht, terwijl Rianne haar nieuwe loopschoenen heeft aangeschaft en uitgetest.



Komende weken is het vooral zaak om niet geblesseerd te raken en fit te blijven voor de vakantie. We trainen dus lekker door, eten genoeg en als er een keer een dag bij zit waar we ons top voelen, dan zullen we zien of er nog een persoonlijk record in zit bij het deadliften.

Fijn weekend!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *