Sportweek #28

Ons grote avontuur komt nu écht dichtbij. Nog 2 weken en dan zitten we in het vliegtuig naar onze eerste bestemming: Singapore . We hebben ons inmiddels al een klein beetje ingelezen en enigszins bedacht wat we er willen gaan doen. We zijn er slechts twee dagen, dus we zullen keuzes moeten maken. Maar, we zijn er van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen. Ons hotel heeft een gym, dus als we daar ’s ochtends vroeg aankomen na een lange vlucht, kan het zomaar zo zijn dat we eerst het krachthonk induiken, voordat we de stad gaan verkennen.

Duik de gym in!

De gym induiken deden we afgelopen week ook weer in ruime mate. Rianne heeft de laatste weken wat moeite met vroeg opstaan, dus deze week elke dag (behalve woensdag) na werktijd samen gesport. Op dag 1 het bovenlichaam, waarna logischerwijs op dag 2 het onderlichaam werd aangepakt. Donderdag vooral pushoefeningen voor de borst, schouders en triceps, Vrijdag pulloefeningen voor de rug en biceps.

Een weekend zonder voetbal.

Zaterdag een keer geen voetbal voor Wouter, maar om toch de nodige energie kwijt te kunnen al voor 9 uur lekker naar buiten geweest voor een loopje van een klein uur. Geen runkeeper aan, maar gewoon rennen en af en toe wandelen en stretchen.

Dat stretchen werd ’s middags voortgezet in de sportschool voor een tweede sportsessie van die dag. De kettlebell werd gebruikt voor front squats, step ups en swings. Enkele buikspieroefeningen, foamrollen, wat mobiliteitswerk én een saunabezoek maakten het gedane werk van deze week helemaal af. Zondag was een rustdag, maar net als vorige week was het heerlijk buiten, dus we hebben het weekend afgesloten met een uurtje wandelen in het zonnetje.



Trainingsschema.

Na de bruiloft hadden we bedacht deze tien weken hetzelfde sportschema te volgen, maar we merken dat we dit eigenlijk net te lang vinden. We hebben al wat kleine aanpassingen gedaan, maar de basis blijft natuurlijk nog steeds grote compoundoefeningen zoals squats, deadlifts, roeien en bench of shoulder presses. Om het voor onszelf leuk te houden, gaan we de laatste twee weken op maandag en donderdag het bovenlichaam flink aanpakken , terwijl dinsdag en vrijdag vooral om het onderlichaam zullen draaien. Weer wat andere oefeningen dan de laatste weken, zodat we straks helemaal tevreden naar Nieuw-Zeeland vertrekken.

Nog twee weken.

Tot die tijd hebben we nog tien werkdagen, (minimaal) tien trainingen, en tien afleveringen van het derde seizoen The Crown te kijken. Morgenavond gaan we de Penoza film al bekijken, voordat hij volgende week in de bioscoop te zien is. Genoeg te doen, dus voor we er erg in hebben stappen we dat vliegtuig in.

Maak er weer een mooie week van!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *